BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Menu Tab !

Followers

Nuffnang's Ads

Friday 18 November 2011

Virgin . Dignity . Ada lagi ke sekarang ?

        Salam . Haloo korang . Actually , MND tadi tengok citer Virgin 1 . Ermm , untuk kali ke - 3 kott . Hehe . Citerr niey bukan gempakk sangat pon sebenarnyaa . Tapi , sebab dalam citerr niey , tema dia 'keperawanan' . So , best lahh . Walaupun dalam citerr niey agak seksi , ye lahh , dunia pelacurr . Adegan panas , ==' .


        Apabila keperawanan dipersoalkan . Di tengah dunia liar , yang terbiasa dengan hubungan bebas dan tidak lagi menghargai keperawanan . Masih adakah remaja sekarang yang dapat mempertahankan keperawanan mereka ? Apakah alasan mereka menjual keperawanan mereka ? Kesempitan hidup ? Inginkan kebebasan ?


        Bagi MND , Keperawanan tu harga diri seorang wanita . Maruah wanita . Apabila tiada lagi keperawanan dalam diri wanita , apa yang tinggal . Wanita tu bukan lagi insan yang berharga yang dimuliakan dalam Islam . Kenapa sanggup menjual maruah kita ? Tidakkah timbul penyesalan ?  Bayangkan perasaan lelaki yang akan dikahwini nanti . Lelaki itu dapat wanita yang dah pernah disentuh lelaki lain . Korang , kalau diberi pilihan , antara baju bundle dengan baju baru . Mana yang korang nak ? Baju baru kan ? Begitulah lelaki . Mahukan wanita yang tak disentuh .


        Tentu banyak alasan yang diberikan . Contoh 1 ; " Eh , kau apa tahu . Niey semua mak bapak aku punya pasallah . Gatal nak kawin usia muda . Duit takde . Pastu hutang , nak bayar hutang , guna aku . "  Contoh 2 ; " Mak aku lah , dulu dia jual diri dia . Bila dia dah mengandung , dia lahirkan aku , dia tak jaga aku elok elok . Lepas tu aku jadi macam ni . " 


        Okiee . Memang setiap benda yang berlaku ada alasan . Tapi jangan salahkan ibu mengandung . Untuk contoh 1 tu : Itu memang dah takdir , tapi takdir jangan disalahkan . Bincang dengan ibu bapa korang . Banyak kerja boleh dilakukan . Contoh 2 : Kalau betul mak kau macam tu , kenapa kau ikut dia ? Hindarilah benda kotor tu . Aku yakin , korang tau benda tu keji . Tapi , benda keji selalunya best . Best kut mana entah . Korang fikir elok elok . Kalau korang mengandung , korang lahirkan baby tuu . Then , korang buang . Tak rasa menyesal ke ? Tak fikir ke baby tu akan jadi rosak jugak ? 


        Takde sebab untuk jual keperawanan kita kan ? Takde duit ? Hang kerja , dapat duit . Usaha and Tawakkal Pada Allah . Allah selalu ada untuk kita . Kita je yang tak selalu ada untuk Allah . Kalau korang ngan kekasih , Pakwe @ Awek korang tak pernah ada untuk korang . Kecik hati tak ? Allah Maha Besar . Allah Maha Pemurah . Maha Penyayang . Allahu Rabbi . 


        Nak try hidup bebas ? It's not the right way dear . Korang tahu , selagi korang rasa hidup korang tak bebas , bersyukurlah . Sebab itu tandanya Islam masih ada dalam diri kita . 


        By the way , MND ada citer . berlaku kat MND sendiri nieyh . ==' . Hari tu , ada la sorang mamat ni . Aku tak kenal dia pon . Sapa entah . Tiba - tiba je anta mesej kat fb aku , tanya pulak soalan yang macam nak kena penamporr 10 bijikk . Tau takk dia tanya apa ? 


        Hei , kau ada dara tak ? " Aku nieyh , oitt gila tuhh . Salam tak bagi tiba - tiba tanya soalan macam tuu . Ermm , jawab jelahh . So , aku reply camni " Mestii ahh ada . Gila tak logikk kau punya soalan . "  Mamat tu reply lagii , " Kau tak rasa malu ke kalau orang kata kau kolot . " Aku reply lagii " Kolot ? Pehal dorg nak cakap aku kolot ? Sebab aku masih dara ? Kira bangga arr hilang dara nieyh ? " "Memang la . Gilaa kau . Katak bawah tempurung je yang ada dara . Memang sure la kolot . " Mamat tu reply camtu . Aku reply pulak " LOL . Biarlahh . Aku lagi rela dipanggil kolot , katak bawah tempurung daripada terpaksa jual diri . Tak ingat neraka ke , hah ? Gilaa kau . " " HAHAHA . Kau ni awek bodoh gak eh . Sekarang niey mana ada orang kesah dah sal NERAKA tuu . Sial la ko niey . " Eh ? kuang ajo mamat neyh . takpe , aku reply lagii " Bodoh ? HAHA . Whatever . Kau bayang eh , kalau ada baju baru ngan baju bundle , kau nak yg mana ? hah ? " Dengan ayat yang menyebabkan aku bengang , dia reply " Nak yang bundle je . Yang baru tak best . " Derh , panas kott . ==' " Okiee . Kau nak yang bundle kan . Aku doakan kau dapat isteri yang dah disentuh . Baru kau tahu rasanya nanti . " And sekali lagi dengan selamba dia balas . " Aku tak kesah . xD " Arghh . Panas hati aku . Pastu aku dah tak reply . Makin dilayan , menjadi - jadi orang gila neyh . 


        Esoknya , dia mesej lagi . Aku lupa nak block dia . Adoii . Dia mesej camni . " Apsal diam sayang ? Marah eh ? Oh ya , niey no. I . :* " ==' Bengang gila aku . Panggil aku sayang . eyyyuucckkk . Siap kasi nombor lagi . Ape ke gila mamat ni . " Woitt . Kau pehal ? Jangan ganggu aku boleh tak ? Gila arh kau ni . Blaa laahh . By the way , ko kasi no. kau kat aku tu pehal ? Dasar MURAHAN ! " Kan , dah kena marah kat aku . Dia reply lagi . " Eh . Marah lak . Aku bukan kasi no. aku kat kau . Tak nak la aku kat pompuan KOLOT macam kau ni . Aku kasi sebab nak kau cari kawan kau yang sudi jual dara kat aku . " Adess . Gila punye budak . " Sewel , aku mana ada kawan gila macam tuu . ==' Gi blaa arh . Menyemakk je . " Lepas aku balas je , dia dah diam . Tau takut ngan aku . :D Bangga dapat marah budak sewel . Then , aku terus block dia . Okiee laa . Mesti korang dah penat baca entry aku niey kan . Kesian korang . Takpa takpa . Meh layan dua lagu nie . :D


        And Sorry sebab entry niey lewat . Hehe . Ada hal yang tak dapat dielakkan :D



3 budak cute berceloteh:

nisabadar said...

heiii that guy is soooooo vavi . haha . bengong laahh that guy =='

FarhanahAdzlan said...

setuju..agree sangat3=)

Aina Darwisya said...

Nisa' :: memeii pom. Tersangat lhaa tak betul. Hoho