BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Menu Tab !

Followers

Nuffnang's Ads

Saturday 19 January 2013

LISTEN ! Phenomenon .

   Hai Assalamu'alaikum semua . ;D

      Tengok tajuk kat atas ni . Rasanya kalau baca tajuk pun , mesti dah tau kan ?
Taktauu ? Sokayy . Sesiapa yg taktau lagi tentang listen ni . Boleh click link dibawah . Yang pasti , ia bukanlah berkaitan dengan masalah pendengaran , yee . :)


      Dah tengok ? Mesti macam-II perasaan yg timbul . kan kan kan ? 
Mungkin ade yg geram , marah , meluat , happy ? ( happy ke ? -.- )

      Hmm . Saya menulis entry ini bukan untuk mengkritik , complaining , atau menghina . Tapi nak kumpulkan link-II respon terhadap fenomena ini . ( takde keje ke ? --' ) Gurau je laa . :D Saya cuma seorang remaja berusia 16  15 tahun yg boleh dikatakan kurang matang @ terlalu muda untuk campur tangan hal orang dewasa . Walaupun saya masih muda tapi saya rasa saya juga ada hak bersuara kerana ini masalah yg berkaitan negara kita . NEGARA KITA !!!
Oppsss , sabar-II . Tak boleh marah-II . Cepat tua . :D 

     Kadang-II orang kata , " Alahhh , kau masih mentah . Buat ape nak sibuk ? Duk diam-II boleh tak ? " Kenapa ? Kenapa kami harus berdiam diri sedangkan perkara yg dilakukan tidak salah ? Tidak menyalahi undang-II negara . Pendapat tidak boleh dipilih berdasarkan usia org yg memberi pendapat . Pelajar yg berusia 15 tahun pun kadang-II boleh berfikir dgn matang dan memberi pendapat yg & kecil pun mungkin lebih bernas daripada org dewasa . Kerana kami juga belajar . Apatah lagi mahasiswa dan mahasiswi di universiti-II di seluruh negara yg sememangnya bijak , matang , dan hebat-II belaka .

     Jangan menilai seseorang dengan sesuka hati . Mungkin , kanak-II @ sesuatu perkara yg mudah & kecil pun boleh mengubah dunia . So , jangan mudah menilai sesuatu . Dan jangan ambil remeh terhadap perkara yang kecil . 

     Sebenarnya , saya rasa sangat respect kat Miss Bawani atas keberaniannya dan rasa hormat yg beliau tunjukkan kepada Sharifah Zohra dengan menunggu dan berdiri di hadapan wanita itu sehingga jawapan @ nonsense words darinya habis . Bolehkah anda melakukan yang sama ? Tak semua orang boleh bersabar . Nasib baik Miss Bawani ni baik . Kalau org yg panas baran , memang dah melekat 5 jari kat muka Sharifah Zohra tuu .

     Sebagai org yg bertanggungjawab atas 'human rights' tak patut bercakap begitu . Kerana salah satu 'human rights' ialah hak bersuara . Rasanya dalam Kemahiran Hidup Bersepadu Tingkatan 3 ada sebut tentang hak manusia . Lagipun , apa yg dilakukan Sharifah ni mungkin akan menimbulkan isu perkauman . Jadi , seolah - olah tidak wajar seorang Presiden Pertubuhan Suara Wanita 1 Malaysia bercakap seperti itu . Am I right ?

     By the way , dibawah ini ialah video-II respons dari orang ramai terhadap ISU LISTEN ! LISTEN ! LISTEN !


    Saya bersyukur , Alhamdulillah . Bukan nak complaint , tapi bersuara . :DD

#Maaf jika terguris hati @ terkasar bahasa .

  ~ Chill ~