BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Menu Tab !

Followers

Nuffnang's Ads

Friday 19 August 2011

Pasha Ungu pernah menang Pertandingan Azan

         


Kebiasaannya, artis-artis sama ada pelakon atau penyanyi, selalu dipandang serong.. Mereka selalu di'list'kan di bawah kategori, kurang beriman, tak solat, dsb.. Jangan buruk sangka dulu.. Tak semestinya artis-artis tu tak solat.. artis wanita tak bertudung, jangan disangka perempuan murahan.. artis lelaki yg sering bersentuhan dengan wanita lain sprti b'salaman dngan pminat wanitanya..jngan disangka tak beriman.. Jangan menilai seseorang dari luarannya, sebab kita tak taww hati diorang..


Contohnya, Sigit Purnomo atau lebih dikenali sbagai Pasha Ungu, pernah menjadi pemenang tempat ke-3 dalam pertandingan azan di peringkat Sulawesi selatan..


  

Pasha yg sejak kecil sudah punya hobi melantunkan azan serta ayat-ayat suci Al-Quran juga berkata " Gue memang sudah cinta mati dengan azan".

Kecintaan ini awalnya ditanam oleh orang tua Pasha yg sejak kecil mengajarkan cara membaca Al-Quran serta melafazkan azan dengan baik..Lama kelamaan, melaungkan azan menjadi hobi Pasha.. Setiap kali akan masuknya solat Asar, Pasha berlari ke masjid agar bisa ditunjuk sbgai pelantun azan..

“Karena itu jangan melihat seseorang dari luarnya saja. Gue memang tidak suci, namun masih ada setitik iman di dalam hati,” ujar Pasha.. !


0 budak cute berceloteh: